Samsun Büyükşehir Belediye Başkanlığı tarafından, Belediyeleri tarafından TÜBİTAK 4004–Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı kapsamında hazırlanan “Bilim Samsun’la Griden Yeşile” başlıklı projenin 29 Haziran-03 Temmuz 2026 tarihleri arasında Gençlik ve Spor Bakanlığı Nebiyan Gençlik Kampı’nda gerçekleştirilmesinin planlandığı belirtilmektedir. Projenin TÜBİTAK tarafından kabul edilmesi durumunda 29 Haziran-03 Temmuz 2026 tarihleri arasında alanda görevlendirilmek üzere Üniversitemiz Eğitim ve Mühendislik Fakültelerinde öğrenim gören 2. ve 3.sınıf öğrencileri arasından 10 gönüllü öğrencinin belirlenecektik. İlgili öğrencilerimize duyrulur.
Bilim Samsun’la Griden Yeşile
Özet
Günümüz dünyasında hızla ivme kazanan kentsel büyüme ve beraberinde getirdiği yoğun betonlaşma, çocukların fiziksel ve zihinsel gelişimlerinde hayati rol oynayan doğa etkileşimini giderek sınırlamaktadır. Doğadan yalıtılmış olarak büyüyen çocukların, doğal çevreyle yeniden organik bir bağ kurmalarını sağlamak projenin temel amacıdır. TÜBİTAK 4004 kapsamındaki “Bilim Samsun’la Griden Yeşile” projesi, öğrencilerin Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin "köklerden geleceğe" vizyonu doğrultusunda; sadece akademik bilgiyle donanmış değil, aynı zamanda doğaya karşı sorumluluk hisseden bireyler olarak gelişimini desteklemeyi hedefler. Proje, öğrencilerin doğayı soyut bir dekor olarak değil, keşfedilecek canlı bir ekosistem olarak algılamalarını ve çevre bilincini bir yaşam kültürü haline getirmelerini hedefler.
Projenin hedef kitlesini, 11-14 yaş aralığındaki Samsun merkez ve ilçe merkezlerinden seçilen 40 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Samsun Nebiyan dağının zengin florasını bir 'açık hava laboratuvarı' olarak değerlendirerek, fen, mühendislik, matematik ve sanat disiplinlerini doğal ortamda harmanlayan bütüncül bir eğitim programını içermektedir. Katılımcılar, doğayı hem bir atölye hem de gözlem sahası olarak kullanarak teorik bilgiyi yerinde deneyimleme fırsatı bulacak; böylece doğal süreçleri tüm yönleriyle kavrayabilecekleri bir öğrenme süreci yaşayacaklardır.
Etkinliklerde Fibonacci dizisi ve altın oran gibi matematiksel kavramların doğadaki örüntüler üzerinden incelenmesi, güneş enerjisiyle çalışan araç prototiplerinin tasarlanması, doğal pigmentlerle sanat çalışmaları yapılması ve kuş yuvaları inşa edilmesi gibi uygulamalı ve keşfetmeye dayalı yöntemler kullanılacaktır. Bu süreçte öğrencilerin problem çözme, inovatif düşünme, takım çalışması, gözlem ve analitik değerlendirme becerilerinin gelişmesi beklenmektedir. Projenin sonunda öğrencilerin doğayla güçlü bir bağ kurmaları, çevreye yönelik sorumluluk bilinci geliştirmeleri ve edindikleri kazanımları çevrelerine aktararak toplumda sürdürülebilir yaşam anlayışının yaygınlaşmasına katkı sunmalarının yanı sıra etkileşimli etkinlerle bilime yönelik olumlu tutum geliştirmesi, bilimsel düşünme ve araştırma süreçlerinde özgüvenin arttırılması, deneyimlere dayalı yaratıcılık becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
